Algemene verkoopvoorwaarden


Het merk RADLINE is eigendom van SDG Distribution, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een maatschappelijk kapitaal van 37.000 euro, statutair gevestigd te 114 rue des Vanniers 40150 Soorts-Hossegor, Frankrijk, RCS Dax B 500 510 961, intracommunautair BTW-nummer FR55500510961, telefoonnummer: +33 5 58 70 25 35.

SDG Distribution is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop van uitrusting voor boardsporten en outdooractiviteiten.

Op de Site worden producten te koop aangeboden die worden verkocht door SDG Distribution (“RADLINE skateboardproducten”).

 

Artikel 1 – TOEPASSINGSGEBIED

Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de "AVV") zijn van toepassing, zonder enige beperking of voorbehoud, op alle producten die te koop worden aangeboden op de website www.radline-boards.com. Door een bestelling op de website te plaatsen, aanvaardt de natuurlijke of rechtspersoon (hierna de "Klant") de AVV volledig en onvoorwaardelijk.

De AVV blijven van kracht tot de publicatie van een nieuwe versie. Daarom moet de Klant de AVV raadplegen en valideren voordat hij een bestelling plaatst.

SDG Distribution behoudt zich het recht voor om de AVV op elk moment aan te passen of te wijzigen. In geval van wijziging zijn de AVV die van kracht zijn op het moment van het registreren van de bestelling van toepassing op elke bestelling.

 

ARTIKEL 2 – KLANTENACCOUNT

Het aanmaken van een klantenaccount en het gebruik van de website zijn gratis (behalve eventuele kosten voor de internetverbinding, die afhankelijk zijn van de provider van de elektronische communicatie), zonder aankoopverplichting. Alleen de aankoop van producten vereist betaling door de Klant.

Toegang tot de website is strikt persoonlijk. Door de website te gebruiken, verklaart de Klant in privéverband te handelen.

Naast de acceptatie van de AV is het voor de aankoop op de website noodzakelijk om een klantenaccount aan te maken. De Klant moet hiervoor de gegevens verstrekken die nodig zijn voor zijn identificatie. Bij het aanmaken van dit account en bij elke bestelling verplicht de Klant zich om alleen juiste, volledige informatie te verstrekken die overeenkomt met zijn identiteit. De Klant moet deze informatie actueel houden en is als enige verantwoordelijk in geval van fouten bij de bestelling of levering door foutieve informatie.

Om op de website te kopen, moet de Klant zijn vertrouwelijke gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die bij het aanmaken van zijn account zijn aangemaakt. De Klant verplicht zich deze gegevens geheim te houden en niet aan derden door te geven. De Klant is als enige verantwoordelijk voor de toegang tot zijn account met zijn gebruikersnaam en wachtwoord, tenzij sprake is van fraude die niet aan hem kan worden toegeschreven.

In geval van verlies, diefstal of frauduleus gebruik van zijn gebruikersnaam en/of wachtwoord, verplicht de Klant zich om onmiddellijk contact op te nemen met de klantenservice van SDG Distribution via het volgende contactformulier: http://www.radline-boards.com/.

 

ARTIKEL 3 – INTELLECTUELE EIGENDOM

De website, de inhoud en alle elementen ervan zijn creaties waarvoor SDG Distribution alle intellectuele eigendomsrechten en/of exploitatierechten bezit, met name auteursrechten, databankrechten, merkenrechten en rechten op tekeningen en modellen.

De website, evenals de software, databanken, teksten, informatie, analyses, afbeeldingen, foto’s, grafieken, logo’s, geluiden of andere gegevens die op de website worden weergegeven, blijven het exclusieve eigendom van SDG Distribution of, indien van toepassing, van hun respectieve eigenaren met wie SDG Distribution gebruiksovereenkomsten heeft gesloten.

De Klant heeft het recht om de gegevens en informatie op de website online te raadplegen en mag deze voor strikt privégebruik afdrukken of opslaan voor een aankoop of project.

Elke andere commerciële gebruik van de website door de Klant is verboden. De Klant mag met name geen gegevens, informatie of inhoud van de website reproduceren en/of weergeven voor andere dan privédoeleinden, verkopen, verspreiden, vertalen, aanpassen, verzenden of op welke manier dan ook communiceren.

Daarnaast verbindt de Klant zich ertoe geen gegevens in te voeren die de inhoud of de presentatie van de website kunnen wijzigen of beschadigen. Elke hyperlink naar de website moet vooraf uitdrukkelijk worden goedgekeurd door SDG Distribution. Bovendien moet elke goedgekeurde hyperlink op eerste verzoek van SDG Distribution worden verwijderd.

 

ARTIKEL 4 – PRIJZEN

Voor leveringen van RADLINE-producten binnen de Europese Unie worden de prijzen op de website standaard weergegeven in euro's inclusief btw.

Voor leveringen buiten de Europese Unie worden de prijzen standaard weergegeven in euro's exclusief eventuele belastingen. De Klant verplicht zich om alle belastingen die hem mogelijk worden opgelegd door het land van levering te betalen, inclusief btw en eventuele douanerechten. Deze rechten kunnen door de vervoerder worden geïnd. SDG Distribution kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de Klant nalaat deze belastingen en rechten te betalen.

Deze prijzen zijn als volgt gespecificeerd:

  • Productprijzen: Deze prijzen kunnen op elk moment door SDG Distribution worden gewijzigd. Bij een wijziging geldt echter de verkoopprijs die van kracht was op het moment van de bestelling. De prijzen die op de website worden vermeld, zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
  • Kortingsbonnen: Kortingsbonnen, promotiecodes en getrouwheidscheques uitgegeven door SDG Distribution zijn niet cumuleerbaar en gelden alleen voor RADLINE-producten.
  • Verzendkosten: De verzendkosten zijn afhankelijk van de producten en de gekozen verzendmethode door de Klant uit de opties die SDG Distribution aanbiedt. Deze kosten worden aangegeven bij het selecteren van de verzendopties en zijn te allen tijde te raadplegen in het gedeelte "Mijn bestellingen" op de website en in de algemene verkoopvoorwaarden.

Het bedrag (de prijs van de producten en de verzendkosten) dat in de orderbevestiging door SDG Distribution is vermeld, is het totale bedrag dat de Klant verschuldigd is.

 

ARTIKEL 5 – BESTELLINGEN

Elke bestelling die door de Klant is gevalideerd, vormt een onherroepelijke aanvaarding van de verkoopovereenkomst, die alleen kan worden herzien binnen de grenzen van de algemene verkoopvoorwaarden.

De bestelprocedure in twee stappen (via "dubbelklikken"), samen met de authenticatieprocedure, vormt de bevestiging van de verkoopovereenkomst.

SDG Distribution bevestigt de ontvangst van de bestelling door de Klant een e-mail met de orderbevestiging te sturen.

De Klant kan de informatie met betrekking tot de bestelling raadplegen in het gedeelte "Mijn bestellingen" van het klantaccount. SDG Distribution behoudt zich het recht voor om elke bestelling van een Klant waarmee een geschil bestaat te annuleren.

De informatie die door de Klant bij de bestelling is verstrekt, is bindend. In het geval van een fout in deze informatie, in het bijzonder met betrekking tot het e-mailadres en de contactgegevens van de ontvanger, kan SDG Distribution niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet kunnen leveren van het product. Elke levering die wordt uitgevoerd naar het door de Klant opgegeven adres, wordt als voltooid beschouwd.

In het geval van een herverzending als gevolg van onjuiste of onvolledige informatie van de Klant, worden de kosten van deze herverzending in rekening gebracht bij de Klant.

Als een RADLINE-product niet beschikbaar is, wordt de Klant per e-mail op de hoogte gesteld en wordt de bestelling van dat specifieke product automatisch geannuleerd. De rest van de bestelling blijft definitief. Als de betaling voor dit product al van de rekening van de Klant is afgeschreven, wordt deze terugbetaald. Anders wordt het bedrag niet afgeschreven.

 

ARTIKEL 6 – BETALING

6.1 – Betalingsmethoden

Betaling wordt door de Klant online uitgevoerd bij het plaatsen van de bestelling. Voor alle producten kan de betaling worden gedaan:

  • Met een bankkaart (Visa, MasterCard, American Express, Bancontact)
  • In termijnen via het 3x 4x Oney-reservesysteem (zie artikel 14)
  • Via PayPal

Voor elke bestelling wordt de betaling geïnd door SDG Distribution bij de bevestiging van de bestelling, voor de prijs van de bestelde producten en de verzendkosten.

De bestelling die door de Klant is gevalideerd, wordt pas als definitief beschouwd wanneer de betaling is ontvangen door SDG Distribution.

In het geval dat de aansprakelijkheid van SDG Distribution wordt gezocht voor schade die verband houdt met fouten in de afgeschreven bedragen, kan SDG Distribution zich geheel of gedeeltelijk vrijwaren door aan te tonen dat de fout te wijten is aan de consument, een onvoorziene en onoverkomelijke gebeurtenis van een derde partij, of overmacht.

6.2 – Beveiliging van betalingen

De betalingen die op de website worden gedaan, zijn volledig beveiligd. De bankgegevens (kaartnummer en vervaldatum) die door de Klant worden verstrekt, worden nooit doorgegeven.

Dankzij de technische kenmerken van de gebruikte coderingssoftware op de website, kunnen de bankgegevens van de Klant niet door derden worden onderschept. Door zijn bankgegevens door te geven, stemt de Klant vooraf en onvoorwaardelijk in met de beveiligde transactie door SDG Distribution. De Klant machtigt dus zijn bank om zijn rekening te debiteren op basis van de afschriften die door SDG Distribution worden verzonden, zelfs zonder ondertekende facturen van de kaarthouder. De machtiging om de rekening van de Klant te debiteren, wordt altijd gegeven voor het bedrag van de gekochte producten zoals gefactureerd door SDG Distribution.

6.3 – Fraudecontroles

SDG Distribution controleert sommige bestellingen en kan de Klant vragen om alle documenten te verstrekken die nodig zijn voor het vrijgeven van de bestelling.

 

ARTIKEL 7 – LEVERING

Artikel 7.1: Levertijden en leveringsmethoden

Na bevestiging van de bestelling worden de bestelde producten, onder voorbehoud van beschikbaarheid en tenzij anders vermeld aan de klant tijdens het plaatsen van de bestelling, binnen een maximale termijn van 24 werkuren overgedragen aan de door de klant gekozen vervoerder.

De klant wordt per e-mail geïnformeerd over elke overdracht van de producten aan de vervoerder. Voor producten van SDG Distribution is het volgen van de lopende levering beschikbaar op het klantaccount.

Als de klant meerdere leveringsadressen wil specificeren, moet hij meerdere bestellingen plaatsen, waarbij de respectieve verzendkosten voor elke bestelling aan de klant worden gefactureerd.

Voor leveringen in Frankrijk verbindt de vervoerder zich ertoe de bestelling te leveren op het door de klant opgegeven adres, binnen een termijn van 24 tot 72 werkuren. In geval van afwezigheid wordt de klant normaal gesproken op de hoogte gebracht via een briefje in de brievenbus, per e-mail of per sms, afhankelijk van de gekozen vervoerder.

In geval van vertraging in de levering, langer dan de termijn die bij de afsluiting van het contract is overeengekomen, dient de klant contact op te nemen met de klantenservice van RADLINE, via zijn klantaccount, per e-mail of telefonisch, om te verzoeken dat de levering binnen een redelijke aanvullende termijn wordt uitgevoerd.

Als de levering na deze aanvullende termijn nog steeds niet is uitgevoerd, kan de klant de annulering van zijn bestelling aanvragen bij de klantenservice van RADLINE. De bestelling wordt geannuleerd zodra dit verzoek is ontvangen. In dat geval wordt de klant binnen 14 dagen volledig terugbetaald voor alle gedane betalingen.

Het hele team van RADLINE streeft ernaar elke bestelling dezelfde dag of de volgende ochtend (op werkdagen) te verzenden. Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor een leveringstekort of een vertraging door de vervoerder.

Artikel 7.2: Ontvangst

Bij levering dient de klant de leveringsbon te ondertekenen. Deze bon vormt het bewijs van de ontvangst van de bestelling. De levering wordt gedaan tot aan de drempel van winkels of tot aan de begane grond voor appartementen, kantoren, woningen (bungalows) of andere gebouwen.

Het is de verantwoordelijkheid van de persoon die de fysieke ontvangst van de bestelling verzorgt om alle relevante opmerkingen duidelijk, precies en gedetailleerd op de leveringsbon te vermelden.

In geval van zichtbare gebreken heeft de klant recht op teruggave onder de hierna beschreven voorwaarden.

In geval van een anomalie dient de klant de klantenservice van RADLINE zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. De klant behoudt het recht om een beroep te doen op de wettelijke garanties.

Artikel 7.3: Retouren en omruilingen vanwege non-conformiteit of defecten van producten

De klant heeft recht op wettelijke garanties voor conformiteit en verborgen gebreken, overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen zoals genoemd in het artikel Aansprakelijkheid - Garanties.

Indien de klant een levering weigert vanwege een fout in de levering, non-conformiteit of defecten van de bestelde producten, moet hij onmiddellijk contact opnemen met de klantenservice van RADLINE per telefoon of e-mail om de juiste retourprocedure te bepalen, de ontvanger van de retour en het retouradres.

De klant wordt erop gewezen dat ophaalpunten ("Point Relais") uitsluitend bedoeld zijn voor het afhalen van bestellingen door de klant. Deze punten zijn niet bevoegd om goederen zonder de uitdrukkelijke toestemming van SDG Distribution retour te nemen. De klant kan zich daarom nooit naar een "Point Relais" begeven om een levering te retourneren, tenzij hij voorafgaande schriftelijke toestemming heeft ontvangen van SDG Distribution via e-mail. Indien de klant de retourprocedure niet volgt en zonder toestemming naar een "Point Relais" gaat, heeft het ophaalpunt het recht om de producten te weigeren.

Alle artikelen moeten onbeschadigd, met hun accessoires en handleidingen, en in hun originele verpakking worden geretourneerd.

De klant heeft de wettelijke termijn om een tegoedbon aan te vragen of het volledige of gedeeltelijke aankoopbedrag terug te vorderen in overeenstemming met de bepalingen van artikel L.217-10 van het Franse Consumentenwetboek. De consument heeft een termijn van twee jaar vanaf de levering van het product om een beroep te doen op deze rechten.

De consument kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het product. Volgens artikel L217-9 van het Franse Consumentenwetboek kan de verkoper echter een andere oplossing kiezen indien deze keuze duidelijk onevenredige kosten met zich meebrengt in vergelijking met de andere optie.

De consument is vrijgesteld van het leveren van bewijs van het gebrek aan conformiteit van het product binnen zes maanden na levering. Vanaf 18 maart 2016 wordt deze termijn verlengd tot 24 maanden.

De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van eventuele commerciële garanties.

De consument kan ook besluiten de garantie tegen verborgen gebreken van het verkochte product in te roepen. In dat geval kan hij kiezen tussen de ontbinding van de verkoop of een vermindering van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Franse Burgerlijk Wetboek.

 

ARTIKEL 8 – EIGENDOMSOFDRACHT - RISICO-OVERDRACHT

De eigendomsoverdracht van de producten aan de klant vindt pas plaats op het moment van levering van de producten.

 

ARTIKEL 9 – HERROEPINGSRECHT

Artikel 9.1: Herroepingsrecht

In overeenstemming met artikel L.221-18 van het Franse Consumentenwetboek heeft de klant een herroepingsrecht van veertien dagen, te rekenen vanaf de datum van ontvangst van de bestelling, zonder opgave van reden en zonder andere kosten dan die vermeld in de artikelen L.221-23 tot L.221-25 van het Franse Consumentenwetboek.

Artikel 9.2: Uitoefening van het herroepingsrecht

Het herroepingsrecht moet worden uitgeoefend door contact op te nemen met SDG Distribution voor RADLINE-producten.

Om ervoor te zorgen dat het verzoek correct wordt behandeld, wordt de klant aangeraden om SDG Distribution tijdig op de hoogte te stellen en de beschreven retourprocedure te volgen. Voor meer informatie over deze procedure kunt u contact opnemen met de klantenservice van RADLINE per e-mail of telefonisch.

Artikel 9.3: Retourzending

Het product moet per post worden teruggestuurd, bij voorkeur met levering tegen handtekening, naar het adres dat is vermeld op het herroepingsformulier dat bij de algemene voorwaarden is gevoegd.

De producten moeten binnen veertien (14) dagen na verzending van de herroepingsverklaring naar dit adres worden verzonden. De retourkosten zijn volledig voor rekening van de klant. SDG Distribution is niet verantwoordelijk voor verloren retourzendingen.

Artikel 9.4: Staat van het product

Het product moet in perfecte staat zijn voor wederverkoop, zonder gebruikssporen, niet gemonteerd, met alle accessoires, handleidingen en originele verpakkingen. De conformiteit van de retour wordt gecontroleerd en goedgekeurd bij ontvangst.

Artikel 9.5: Terugbetaling

SDG Distribution zal de door de klant betaalde bedragen terugbetalen zonder kosten, met uitzondering van de retourkosten.

Bij volledige retournering van de RADLINE-producten wordt het terug te betalen bedrag berekend op basis van de prijs van de geretourneerde producten en de oorspronkelijke verzendkosten.

Bij gedeeltelijke retournering wordt alleen de prijs van de geretourneerde producten terugbetaald, zonder de verzendkosten.

De terugbetaling moet binnen maximaal veertien (14) dagen plaatsvinden. De terugbetaling kan echter worden uitgesteld totdat SDG Distribution het product heeft ontvangen of totdat het bewijs van verzending van het product is ontvangen.

Artikel 9.6: Kredietovereenkomst

Als de prijs van de bestelling, waarvoor het herroepingsrecht is uitgeoefend, geheel of gedeeltelijk wordt gedekt door een aan de klant verstrekt krediet, wordt de kredietovereenkomst zonder boete beëindigd.

 

ARTIKEL 10 – AANSPRAKELIJKHEID - GARANTIE

Artikel 10.1: Aansprakelijkheid

SDG Distribution aanvaardt de verantwoordelijkheid voor de verkochte producten met betrekking tot de geldende wet- en regelgeving.

Artikel 10.2: Productvariaties

De aansprakelijkheid van SDG Distribution kan niet worden ingeroepen voor kleine variaties die kunnen bestaan ondanks alle genomen voorzorgsmaatregelen bij de weergave van de producten.

Artikel 10.3: Wettelijke garantie

In geval van non-conformiteit kan de klant kiezen tussen reparatie en vervanging van het product. Volgens artikel L217-9 van het Franse Consumentenwetboek kan de verkoper echter een andere optie kiezen als deze onevenredige kosten met zich meebrengt in vergelijking met de andere oplossing. Indien reparatie en vervanging van het product niet mogelijk zijn, kan de klant het product teruggeven en de prijs terugvorderen, of het product behouden en een deel van de prijs terugvorderen in overeenstemming met artikel L.217-10 van het Franse Consumentenwetboek. De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie van de verkoper of fabrikant. De consument heeft een termijn van 2 jaar vanaf de levering van het product om een beroep te doen op de garantie in geval van non-conformiteit.

Artikel 10.4: Verborgen gebreken

In geval van verborgen gebreken is SDG Distribution aansprakelijk voor defecten die het product ongeschikt maken voor het beoogde gebruik of het gebruik dusdanig verminderen dat de klant het product niet zou hebben gekocht, of slechts tegen een lagere prijs, als hij op de hoogte was geweest van de gebreken. In dat geval kan de klant kiezen tussen het teruggeven van het product en terugbetaling van de prijs, of het behouden van het product en een deel van de prijs terugvorderen. De klant heeft een termijn van 2 jaar vanaf de ontdekking van het gebrek om een beroep te doen op deze garantie.

 

ARTIKEL 11 – PRIVACY - BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

Deze algemene voorwaarden zijn onderworpen aan de bepalingen van de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, alsmede aan de Franse wet nr. 78-17 van 6 januari 1978 inzake informatietechnologie, gegevensbestanden en vrijheden en alle andere toepasselijke wetgeving die deze aanvult of vervangt.

Persoonsgegevens van de klant zijn noodzakelijk voor het beheer van bestellingen en de commerciële relaties tussen SDG Distribution en de klant. Deze gegevens omvatten bijvoorbeeld: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, bankgegevens, IP-adres. Zonder deze informatie kan SDG Distribution haar diensten niet verlenen. Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan bedrijven die bijdragen aan deze relaties, zoals bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diensten en bestellingen voor hun beheer, uitvoering, verwerking en betaling. Deze geautomatiseerde verwerking is gemeld bij de Franse gegevensbeschermingsautoriteit (CNIL), onder nummer: 1390007.

Deze informatie en gegevens worden bewaard om aan wettelijke en regelgevende verplichtingen te voldoen en kunnen door SDG Distribution worden gebruikt om aanbiedingen te sturen, voor statistische doeleinden en om fraude te bestrijden, voor commerciële doeleinden, technische verbetering van haar systemen en om de klant beter te leren kennen. Met toestemming van de klant kunnen deze gegevens ook worden gebruikt voor gepersonaliseerde diensten, zoals advertenties. Afhankelijk van de keuzes die zijn gemaakt bij het aanmaken of raadplegen van het klantaccount, kan de klant aanbiedingen van SDG Distribution ontvangen.

De klant kan zich op elk moment afmelden voor de nieuwsbrief van RADLINE door te klikken op de link in elk van de e-mails. De klant kan zich ook inschrijven op de bel-me-niet-lijst. Informatie over deze lijst is beschikbaar op de website: http://www.bloctel.gouv.fr/.

De klant kan zijn persoonlijke gegevens raadplegen en wijzigen in zijn klantaccount.

De klant heeft het recht op toegang, correctie, verzet, portabiliteit, beperking en verwijdering van zijn persoonlijke gegevens. De klant kan ook instructies geven over wat er met zijn gegevens moet gebeuren in geval van overlijden door een eenvoudig verzoek in te dienen bij SDG Distribution, met een bewijs van zijn identiteit:

RADLINE – Klantenservice
114 rue des Vanniers
40150 Soorts-Hossegor – Frankrijk

Of via ons contactformulier.

De klant heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit.

 

ARTIKEL 12 – CONTACTGEGEVENS VAN HET BEDRIJF

SDG Distribution
114 rue des Vanniers
40150 Soorts-Hossegor, Frankrijk

 

ARTIKEL 13 – GESCHILLEN, TOEPASSELIJK RECHT – KLACHTENBEHANDELING – BEMIDDELING

Alle aankopen via de website zijn onderworpen aan de Franse wet.

Elke klacht kan worden ingediend via de contactformulieren die beschikbaar zijn onder het tabblad 'Contact'. De klant ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord.

In geval van moeilijkheden bij de toepassing van de algemene voorwaarden, kan de klant, voordat hij een beroep doet op bemiddeling of gerechtelijke stappen onderneemt, proberen een minnelijke oplossing te vinden met behulp van een beroepsvereniging, een consumentenvereniging, de Europese online geschillenbeslechtingsdienst (https://ec.europa.eu/consumers/odr), of een adviseur naar keuze. Indien er geen minnelijke oplossing kan worden bereikt, kan de klant gratis bemiddeling aanvragen bij CM2C (Centre de la Médiation de la Consommation de Conciliateurs de justice), 14 rue Saint-Jean, 75017 Parijs, zie de website: https://cm2c.net/.

Er wordt aan herinnerd dat, als algemene regel en behoudens de beoordeling door de rechtbanken, het naleven van de bepalingen van de algemene voorwaarden met betrekking tot de contractuele garantie vereist dat de klant zijn financiële verplichtingen jegens SDG Distribution nakomt.

Elk geschil dat niet in der minne kan worden opgelost, valt onder de bevoegdheid van de rechtbanken van de woonplaats van de klant op het moment van de sluiting van het contract of op het moment van het ontstaan van de schade.

 

ARTIKEL 14 – 3-4X BETALING MET ONEY BANK

Oney in Frankrijk
Betaal uw bestelling in 3 of 4 keer zonder kosten per bankkaart voor aankopen van 80€ tot 6000€ met Oney Bank.

Onze partner Oney Bank biedt u een financieringsoplossing genaamd 3x 4x Oney, waarmee u aankopen van 80€ tot 6000€ in 3 of 4 termijnen zonder kosten kunt betalen met uw bankkaart.

Voorwaarden: Deze aanbieding is voorbehouden aan particulieren (natuurlijke personen van 18 jaar en ouder) die in Frankrijk wonen en in het bezit zijn van een Visa- of Mastercard-bankkaart met een vervaldatum die langer is dan de gekozen financieringsperiode. Kaarten met automatische autorisatie zoals Electron, Maestro, Nickel enz., evenals e-cards, Indigo-kaarten en American Express worden niet geaccepteerd.

Aanmeldingsprocedure: Nadat u uw bestelling heeft afgerond, klikt u op de knop "betaling in 3x 4x Oney per bankkaart".

U wordt vervolgens doorgestuurd naar de 3x 4x Oney-website van onze partner waar u een gedetailleerd overzicht van uw bestelling en de gepersonaliseerde financieringsaanvraag te zien krijgt, die u vervolgens moet valideren.

U voert uw persoonlijke gegevens in of, als u een 3x 4x Oney-account heeft, logt u in met de inloggegevens die aan uw 3x 4x Oney-account zijn gekoppeld. U leest de algemene voorwaarden voor betaling in termijnen, die u als PDF krijgt aangeboden zodat u deze kunt lezen, afdrukken en opslaan voordat u deze accepteert. U bevestigt vervolgens uw akkoord elektronisch door het vakje aan te vinken.

U erkent dat de "dubbele klik" in combinatie met het vakje voor kennisneming van de algemene voorwaarden een onherroepelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van de algemene voorwaarden van het product inhoudt.

Tenzij het tegendeel wordt bewezen, vormen de door Oney Bank geregistreerde gegevens het bewijs van alle transacties tussen u en Oney Bank.

Als u een financieringsoplossing aanvraagt bij Oney Bank, worden de gegevens met betrekking tot uw bestelling doorgegeven aan Oney Bank, die deze zal gebruiken voor de beoordeling van uw aanvraag, de verstrekking, het beheer en de inning van de kredietbetaling.

Oney Bank behoudt zich het recht voor om uw aanvraag voor financiering in 3x 4x Oney te accepteren of te weigeren. U heeft een herroepingsrecht van 14 dagen om af te zien van uw krediet.

Werking: De betaling in 3 of 4 termijnen zonder kosten per bankkaart stelt u in staat om de bestelling op onze webshop als volgt te betalen:

  • Een verplichte aanbetaling, die op de dag van bevestiging van de verzending van uw bestelling wordt afgeschreven, goed voor een derde of een kwart van de bestelling.
  • Twee of drie maandelijkse betalingen, elk goed voor een derde of een kwart van de bestelling, die respectievelijk 30 en 60 dagen later worden afgeschreven voor betaling in 3 keer, en 30, 60 en 90 dagen later voor betaling in 4 keer.

Betaling in 3 termijnen vanaf 80€ tot 6000€

Voorbeeld: Voor een aankoop van 150€, een aanbetaling van 50€, gevolgd door 2 maandelijkse betalingen van 50€. Krediet over 2 maanden met een vaste JKP van 0%. Financieringskosten: 0€.

Betaling in 4 termijnen vanaf 80€ tot 6000€

Voorbeeld: Voor een aankoop van 400€, een aanbetaling van 100€, gevolgd door 3 maandelijkse betalingen van 100€. Krediet over 3 maanden met een vaste JKP van 0%. Financieringskosten: 0€.

Oney Bank - NV met een kapitaal van 51.286.585€ - Hoofdkantoor: 34 avenue de Flandre 59170 CROIX - RCS Lille Métropole 546 380 197 - Orias-nummer: 07 023 261 - www.orias.fr - Correspondentieadres: CS 60006 - 59 895 Lille Cedex 9 - www.oney.fr

 

Oney in België
De Oney-oplossing is een rentevrij krediet dat in twee maanden moet worden terugbetaald, waarbij de maandelijkse kosten lager zijn dan 4,69 EUR (bedrag onderworpen aan jaarlijkse indexering opgelegd door artikel VII.3,§2, 3° van het Wetboek van economisch recht (hierna "WER")), in overeenstemming met de consumptieprijsindex. De regels van boek VII van het WER met betrekking tot consumentenkrediet zijn niet van toepassing vanwege de korte looptijd en de te verwaarlozen kosten.

Deze oplossing is voorbehouden aan particulieren en geldig voor aankopen van 100€ tot 2500€. U heeft een herroepingsrecht van 14 dagen om af te zien van uw krediet.

Onder voorbehoud van acceptatie door: Oney Bank - Naamloze Vennootschap met een kapitaal van 50.741.215€ - 40 avenue de Flandre 59170 CROIX - Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en Nijverheid van Lille Métropole onder nummer 546 380 197. Oney Bank is erkend als kredietinstelling door de Autoriteit voor Prudentieel Toezicht (ACPR), 61 rue Taitbout 75436 Parijs Cedex 09, en is onderworpen aan hun toezicht. De lijst met erkende kredietinstellingen is te raadplegen op de website www.regafi.fr, uitgegeven door de ACPR.

Oney Bank opereert in België vanuit Frankrijk onder het regime van het vrij verrichten van diensten. Oney Bank voert geen gereglementeerde activiteiten uit in België, gezien de aard van de aangeboden diensten (krediet vrijgesteld van de toepassing van de bepalingen van boek VII van het Wetboek van economisch recht).

RADLINE - © - SKATE AS YOU ARE