Ogólne Warunki Sprzedaży
Artykuł 1 – Całość
Niniejsze ogólne warunki wyrażają całość zobowiązań stron. W tym sensie uważa się, że kupujący akceptuje je bez zastrzeżeń z chwilą potwierdzenia zamówienia.
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie z wyłączeniem wszelkich pozostałych warunków, w szczególności dotyczących sprzedaży w sklepach lub za pośrednictwem innych kanałów dystrybucji i marketingu.
Są one dostępne na stronie internetowej radline-boards.com i, w stosownych przypadkach, mają pierwszeństwo przed jakąkolwiek inną wersją lub jakimkolwiek innym sprzecznym dokumentem.
Sprzedający i kupujący zgadzają się, że niniejsze ogólne warunki regulują wyłącznie ich stosunki umowne. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do okresowej zmiany ogólnych warunków. Wszelkie zmiany będą obowiązywać od chwili ich opublikowania na stronie internetowej.
W przypadku braku postanowienia niniejszych ogólnych warunków, uznaje się, że podlegają one praktykom obowiązującym w sektorze sprzedaży na odległość, którego spółki mają swoje siedziby we Francji.
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży obowiązują od daty ich publikacji aż do chwili ich modyfikacji lub wymiany.
Artykuł 2 – Treść
Celem niniejszych ogólnych warunków jest określenie praw i obowiązków stron w kontekście sprzedaży internetowej towarów oferowanych kupującemu przez sprzedającego, za pośrednictwem strony internetowej radline-boards.com.
Niniejsze warunki dotyczą zakupów dokonywanych przez odbiorców znajdujących się we Francji, jak również w krajach Unii Europejskiej, przy czym dostawy realizowane są wyłącznie na terenie Unii Europejskiej. W przypadku wszystkich dostaw poza Unię Europejską ceny podawane są bez podatków, a Klient zobowiązuje się do zapłaty wszelkich podatków i ewentualnych ceł, które mogą być stosowane w kraju dostawy. Kosztów tych może zażądać przewoźnik.
Produkty objęte niniejszymi ogólnymi warunkami sprzedaży to: longboardy i deskorolki surfingowe (kompletne deski, pojedyncze deski, trucki, koła, łożyska, chwyty, tuleje i panewki obrotowe, akcesoria), zabezpieczenia i akcesoria (kaski, rękawice, pakiety ochronne, GoPro, narzędzia, inne akcesoria, nakolanniki i łokcie, tekstylia).
Kupujący oświadcza, że zapoznał się z niniejszymi ogólnymi warunkami sprzedaży i zaakceptował je przed zatwierdzeniem zamówienia. Jako takie są wobec niego wykonalne na zasadach określonych w art. 1119 Kodeksu cywilnego.
Artykuł 3 – Informacje przed kontraktowe
3.1 - Przekazywanie informacji
Kupujący potwierdza, że przed złożeniem zamówienia i zawarciem umowy został poinformowany w czytelny i zrozumiały sposób o niniejszych ogólnych warunkach sprzedaży oraz o wszystkich informacjach wymienionych w art. L. 221-5 Kodeksu konsumenckiego.
3.2 - Informacje przekazywane kupującemu
Kupującemu w sposób jasny i zrozumiały przekazywane są następujące informacje :
-
Zasadnicze cechy towaru lub usługi ;
-
Cena towaru lub usługi ;
-
Sposób obliczenia ceny oraz ewentualnie ewentualnych dodatkowych kosztów transportu, dostawy lub poczty i wszelkich innych ewentualnych kosztów ;
-
Wszelkie dodatkowe koszty transportu, dostawy lub poczty oraz wszelkie inne możliwe koszty ;
-
W przypadku braku natychmiastowego wykonania umowy, termin lub termin, w którym usługodawca zobowiązuje się dostarczyć towar lub wykonać usługę, niezależnie od jej ceny ;
-
Informacje dotyczące tożsamości usługodawcy, jego danych kontaktowych pocztowych, telefonicznych i elektronicznych oraz prowadzonej przez niego działalności ;
-
Informacje dotyczące gwarancji prawnych, funkcjonalności treści cyfrowych i, w stosownych przypadkach, ich interoperacyjności, a także warunków realizacji gwarancji i innych warunków umownych.
3.3 - Dodatkowe informacje przekazywane przez sprzedawcę
Sprzedawca przekazuje kupującemu także następujące informacje :
-
Jego nazwa lub nazwa firmy, adres geograficzny jej siedziby oraz, jeśli jest inny, adres siedziby głównej, numer telefonu i adres e-mail ;
-
Warunki płatności, dostawy i wykonania umowy, a także warunki zapewniane przez profesjonalistę w celu rozpatrywania reklamacji ;
-
W przypadku sprzedaży istnienie i warunki wykonywania gwarancji prawnej zgodności przewidzianej w art. L. 217-1 i nast. Kodeksu konsumenckiego, gwarancji na wady ukryte przewidzianej w art. 1641 i nast. Kodeksu cywilnego, a także, w stosownych przypadkach, gwarancję handlową i obsługę posprzedażową, o których mowa odpowiednio w art. L. 217-15 i L. 217-17 Kodeksu konsumenckiego ;
-
Czas trwania umowy w przypadku umowy zawartej na czas oznaczony lub warunki jej rozwiązania w przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony.
3.4 - Informacje dotyczące treści cyfrowych
Sprzedawca wskazuje w odniesieniu do treści cyfrowych :
-
Jakakolwiek istotna interoperacyjność tych treści z określonym sprzętem lub oprogramowaniem, o której profesjonalista wie lub powinien wiedzieć.
Artykuł 4 – Zarządzenie
Kupujący ma możliwość złożenia zamówienia on-line, z katalogu dostępnego na stronie, za pomocą znajdującego się tam formularza zamówienia, na dowolny produkt, w ramach dostępnych stanów magazynowych.
Jeżeli zamówiony produkt będzie niedostępny, kupujący zostanie o tym poinformowany drogą mailową.
Aby zamówienie zostało przyjęte, kupujący musi zaakceptować, klikając we wskazanym miejscu, niniejsze ogólne warunki sprzedaży. Będzie musiał także wybrać adres dostawy, sposób dostawy i na koniec zatwierdzić metodę płatności.
Sprzedaż zostanie uznana za ostateczną, gdy :
-
Kupujący otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez sprzedającego ;
-
Całość ceny zamówienia zostanie pobrana przez sprzedającego.
Złożenie zamówienia oznacza akceptację cen i opisów produktów dostępnych w sprzedaży. Wszelkie spory w tym zakresie będą odbywać się w ramach ewentualnej wymiany i gwarancji wymienionych poniżej.
W niektórych przypadkach, w tym w przypadku braku płatności, błędnego adresu lub innych problemów na koncie kupującego, sprzedawca zastrzega sobie prawo do zablokowania zamówienia kupującego do czasu rozwiązania problemu.
Nastąpi wówczas anulowanie zamówienia na ten produkt, a także ewentualny zwrot pieniędzy. Pozostała część zamówienia pozostanie niezmienna i ostateczna.
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych ze śledzeniem zamówienia kupujący może skontaktować się z obsługą klienta pod następującym adresem: contact@radlineboards.com.
Artykuł 5 – Podpis elektroniczny
Podanie online numeru karty bankowej kupującego i ostateczne zatwierdzenie zamówienia będzie stanowić dowód zgody kupującego, w szczególności :
-
Zapłata sum należnych z tytułu zamówienia ;
-
Podpisanie i wyraźna akceptacja wszystkich przeprowadzonych operacji.
W przypadku oszukańczego użycia karty bankowej, kupujący po zauważeniu takiego użycia proszony jest o niezwłoczny kontakt z obsługą klienta pod adresem: contact@radlineboards.com.
Artykuł 6 – Potwierdzenie zamówienia
Zatwierdzenie zamówienia przez Klienta oznacza ostateczne przyjęcie umowy sprzedaży, za wyjątkiem przypadków przewidzianych w ogólnych warunkach sprzedaży.
Proces składania zamówienia (podwójne kliknięcie) i uwierzytelnienie Klienta potwierdzają zawarcie umowy sprzedaży. SDG DISTRIBUTION potwierdzi zamówienie e-mailem.
Klient może przeglądać szczegóły swojego zamówienia w zakładce „Moje zamówienia”. SDG DISTRIBUTION zastrzega sobie prawo do anulowania dowolnego zamówienia w przypadku sporu z Klientem.
Za informacje podane przez Klienta (w szczególności adres e-mail i dane kontaktowe odbiorcy) odpowiada jego odpowiedzialność. SDG DISTRIBUTION nie ponosi odpowiedzialności za błędy w tych informacjach, a każda dostawa pod wskazany adres będzie uznana za zgodną.
W przypadku ponownej wysyłki spowodowanej błędem Klienta, koszty zostaną mu zafakturowane.
W przypadku braku towaru RADLINE Klient zostanie o tym poinformowany mailowo i zamówienie na dany produkt zostanie anulowane. Pozostała część zamówienia pozostaje ważna. Jeżeli za ten produkt dokonano już płatności, zostanie ona zwrócona; w przeciwnym razie produkt nie zostanie obciążony.
Artykuł 7 – Dowód transakcji
Skomputeryzowana dokumentacja, przechowywana w systemach komputerowych sprzedającego w rozsądnych warunkach bezpieczeństwa, będzie uznawana za dowód komunikacji, zamówień i płatności pomiędzy stronami.
Archiwizacja zamówień i faktur odbywa się na niezawodnym i trwałym nośniku, umożliwiającym ich odtworzenie w razie potrzeby w celach dowodowych.
Artykuł 8 – Informacje o produkcie
Produkty podlegające niniejszym ogólnym warunkom to te, które pojawiają się na stronie internetowej sprzedawcy i które są oznaczone jako sprzedane i wysłane przez sprzedawcę. Oferowane są do wyczerpania zapasów.
Produkty są opisane i zaprezentowane z największą możliwą dokładnością. Jeżeli jednak w niniejszej prezentacji wystąpią błędy lub pominięcia, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
Zdjęcia produktów nie mają charakteru umownego i mają jedynie wartość orientacyjną.
Artykuł 9 – Cena
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany swoich cen w dowolnym momencie, jednakże zobowiązuje się stosować ceny obowiązujące, wskazane w chwili składania zamówienia, pod warunkiem dostępności produktów w tym terminie.
Ceny podawane są w euro i mogą ulec zmianie w zależności od wahań kursów walut, szczególnie w przypadku dostaw poza strefę euro. Nie obejmują kosztów dostawy, które są dodatkowo fakturowane i wskazywane przed zatwierdzeniem zamówienia. W przypadku dostaw poza Unię Europejską mogą obowiązywać dodatkowe podatki i cła, a koszty te będą ponoszone przez klienta, jeśli ma to zastosowanie.
Ceny uwzględniają podatek VAT obowiązujący w dniu złożenia zamówienia. W przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, zostanie to automatycznie odzwierciedlone w cenie produktów w sklepie internetowym. W przypadku dostaw poza UE Klient może zostać obciążony lokalnymi podatkami, które nie są wliczone w cenę sprzedaży.
Przy składaniu zamówienia wymagana jest płatność całej ceny. Wpłaconych kwot w żadnym momencie nie można uznać za depozyty lub depozyty.
Jeżeli utworzono lub zmodyfikowano (w górę lub w dół) nowe podatki lub składki, np. podatki ekologiczne, zmiany te mogą znaleźć odzwierciedlenie w cenie sprzedaży produktów.
Cena jest płatna po zatwierdzeniu zamówienia, na następujących zasadach :
-
Kartą bankową online (Carte Bleue, VISA, Mastercard, American Express, Bancontact) ;
-
Przez PayPal.
Artykuł 10 – Sposób płatności
Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty, co oznacza, że kupujący jest zobowiązany do zapłaty kwoty zamówienia w momencie jego zatwierdzenia.
Aby zapłacić za swoje zamówienie, kupujący ma do dyspozycji kilka metod płatności oferowanych przez sprzedającego i podanych na stronie internetowej, w szczególności :
-
Kartą bankową online (Carte Bleue, VISA, Mastercard, American Express, Bancontact) ;
-
Przez PayPal.
Kupujący gwarantuje sprzedającemu, że posiada niezbędne uprawnienia do korzystania z wybranej przez siebie metody płatności, podczas zatwierdzania formularza zamówienia.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia i dostawy w przypadku odmowy autoryzacji płatności kartą kredytową od właściwych organizacji lub w przypadku braku płatności. Ponadto sprzedawca może odmówić dostawy lub zamówienia, jeśli kupujący nie zapłacił w całości lub w części za poprzednie zamówienie lub jeśli toczy się spór dotyczący płatności.
Aby zapobiec wszelkim oszustwom, sprzedawca wdrożył procedurę weryfikacji zamówienia, aby nikt nie korzystał z danych bankowych osób trzecich bez ich zgody. W tym kontekście kupujący może zostać poproszony o przesłanie pocztą elektroniczną kopii dokumentu tożsamości oraz potwierdzenia adresu. Zamówienie zostanie zatwierdzone dopiero po otrzymaniu i sprawdzeniu tych części przez sprzedawcę.
Płatności dokonane przez kupującego zostaną uznane za ostateczne dopiero po faktycznym pobraniu należnych kwot przez sprzedającego.
Artykuł 11 – Dostępność produktów – Zwrot pieniędzy – Rozwiązanie
Z wyjątkiem przypadków siły wyższej lub okresów, w których sklep internetowy jest zamknięty, co zostanie wyraźnie wskazane na stronie głównej serwisu, terminy wysyłki do wyczerpania zapasów będą zgodne z podanymi poniżej. Terminy wysyłki liczone są od daty zarejestrowania zamówienia, wskazanej w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia.
Czas dostawy różni się w zależności od lokalizacji geograficznej kupującego :
-
Francja Metropolitalna : Dostawa w ciągu 24 do 72 godzin, od następnego dnia po zatwierdzeniu zamówienia.
-
Unia Europejska : Dostawa w ciągu 2 do 5 dni roboczych, w zależności od kraju.
-
Poza UE : Dostawa w ciągu 6 do 12 dni roboczych, w zależności od lokalizacji kupującego.
W przypadku niedotrzymania uzgodnionego terminu lub terminu dostawy, kupujący jest zobowiązany przed rozwiązaniem umowy poinstruować sprzedającego, aby wykonał ją w rozsądnym dodatkowym terminie. W przypadku braku realizacji w tym nowym terminie, kupujący może swobodnie odstąpić od umowy.
Kupujący ma obowiązek dopełnić tych formalności listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub w inny sposób napisany na trwałym nośniku.
Umowę uznaje się za rozwiązaną po otrzymaniu przez sprzedawcę listu lub pisma informującego go o niniejszym postanowieniu, chyba że w międzyczasie profesjonalista zastosował się do warunków.
Kupujący może jednak odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli termin lub godzina dostawy stanowi dla niego istotny warunek zawarcia umowy.
W takim przypadku, w przypadku odstąpienia od umowy, sprzedawca ma obowiązek zwrócić kupującemu wszystkie zapłacone kwoty, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie umowy.
Zgodnie z art. L. 242-4 Kodeksu konsumenckiego, jeżeli przedsiębiorca nie zwrócił konsumentowi uiszczonych kwot, kwoty te ulegają automatycznemu zwiększeniu :
-
Ustawową stopę procentową, jeżeli zwrot nastąpi nie później niż 10 dni po upływie wyżej wymienionego 14-dniowego terminu ;
-
5% jeżeli opóźnienie wynosi od 10 do 20 dni ;
-
10% jeżeli opóźnienie wynosi od 20 do 30 dni ;
-
20% jeżeli opóźnienie wynosi od 30 do 60 dni ;
-
O 50% w okresie od 60 do 90 dni ;
-
Oraz pięć dodatkowych punktów za każdy nowy miesiąc opóźnienia do wysokości ceny produktu, potem ustawowe odsetki.
Jeżeli zamówiony produkt będzie niedostępny, Kupujący zostanie o tym możliwie najszybciej poinformowany i będzie miał możliwość anulowania zamówienia. Kupujący będzie wówczas mógł wybrać jedną z dwóch opcji :
-
Żądać zwrotu wpłaconych kwot najpóźniej w terminie 10 dni od ich zapłaty.
-
Poproś o wymianę produktu.
Artykuł 12 – Warunki dostawy
Dostawę definiuje się jako przeniesienie fizycznego posiadania towaru lub kontroli nad towarem na konsumenta. Następuje to dopiero po potwierdzeniu płatności przez organizację bankową sprzedawcy.
Zamówione produkty zostaną dostarczone następującymi sposobami: Za pośrednictwem wybranego przez Klienta przewoźnika.
Produkty zostaną dostarczone pod adres wskazany przez kupującego podczas składania zamówienia. Kupujący jest odpowiedzialny za dokładność swojego adresu. Jeśli paczka zostanie zwrócona z powodu nieprawidłowego lub niekompletnego adresu dostawy, koszty ponownej wysyłki zostaną poniesione przez kupującego.
Kupujący może na swoje żądanie przesłać fakturę na adres rozliczeniowy, a nie adres dostawy, potwierdzając opcję przewidzianą w tym celu w formularzu zamówienia.
W przypadku nieobecności Kupującego w dniu dostawy, doręczyciel pozostawi w skrzynce pocztowej awizo, które umożliwi odbiór przesyłki we wskazanym miejscu i we wskazanym terminie.
Jeżeli w momencie dostawy oryginalne opakowanie jest uszkodzone, podarte lub otwarte, kupujący ma obowiązek sprawdzić stan przedmiotów. Jeżeli zostały uszkodzone, kupujący ma obowiązek odmówić przyjęcia przesyłki i odnotować zastrzeżenie na dowodzie dostawy (paczka odrzucona ze względu na otwartą lub uszkodzoną).
Kupujący ma obowiązek wskazać na dowodzie dostawy oraz w formie odręcznych zastrzeżeń wraz ze swoim podpisem wszelkie nieprawidłowości dotyczące dostawy (uszkodzenie, brak produktu w porównaniu z dowodem dostawy, uszkodzone opakowanie, zepsute produkty itp.).
Weryfikację tę uważa się za przeprowadzoną z chwilą podpisania dowodu dostawy przez kupującego lub osobę przez niego upoważnioną.
Kupujący musi następnie potwierdzić te zastrzeżenia przewoźnikowi listem poleconym najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych od otrzymania przedmiotu(ów) i przesłać kopię tego pisma faksem lub pocztą do sprzedającego na adres wskazany w informacjach prawnych na stronie.
Jeśli produkty wymagają zwrotu do sprzedawcy, żądanie zwrotu należy złożyć sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty dostawy. Po upływie tego terminu reklamacje nie będą uwzględniane. Zwracane produkty muszą być w oryginalnym stanie (nienaruszone opakowanie, akcesoria, instrukcje itp.).
Artykuł 13 – Błędy w dostawie
Kupujący ma obowiązek zgłosić jakąkolwiek reklamację dotyczącą błędu w dostawie i/lub niezgodności produktów pod względem charakteru lub jakości w odniesieniu do informacji zawartych w formularzu zamówienia, w tym samym dniu dostawy lub najpóźniej w pierwszym dniu roboczym następującym po niej. Wszelkie reklamacje złożone po tym terminie zostaną odrzucone.
Reklamacja może być złożona, według wyboru kupującego :
-
Numer telefonu : 05 58 70 25 05 ;
-
Adres e-mail : contact@radlineboards.com.
Wszelkie reklamacje zgłoszone poza powyższymi zasadami i terminami nie będą uwzględniane i zwalniają sprzedającego z wszelkiej odpowiedzialności wobec kupującego.
Po otrzymaniu reklamacji sprzedający przydziela przedmiotowi(-om) numer wymiany i przekaże ten numer kupującemu drogą e-mailową. Wymiana produktu może nastąpić wyłącznie po nadaniu numeru wymiany.
W przypadku błędu w dostawie lub wymianie, każdy produkt podlegający wymianie lub zwrotowi musi zostać zwrócony sprzedawcy w całości i w oryginalnym opakowaniu, korzystając z aplikacji zwrotnej, która upraszcza proces zwrotu, na następujący adres: 114 rue des Vanniers - 40150 SOORTS-HOSSEGOR
Koszty zwrotu w tym przypadku pokrywa sprzedawca.
Artykuł 14 – Przeniesienie ryzyka
Własność produktów przechodzi na kupującego z chwilą uzgodnienia przez strony przedmiotu i ceny. W związku z tym przeniesienie własności, a także ryzyka utraty i pogorszenia jakości produktów następuje przez kupującego, po zaakceptowaniu formularza zamówienia przez sprzedającego.
Za dostawę odpowiedzialny jest Sprzedawca, który zgodnie z wyborem Kupującego zostaje powierzony przewoźnikowi. Ten ostatni musi następnie wskazać przewoźnikowi adres dostawy.
Dostawę uważa się za zrealizowaną z chwilą dostarczenia zamówionych przez Sprzedawcę produktów przewoźnikowi.
Na tych warunkach kupujący nie będzie mógł dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi wobec sprzedającego w przypadku niedostarczenia transportowanych produktów.
Artykuł 15 – Gwarancja na produkt
15.1 - Gwarancja prawna zgodności i gwarancja prawna wad ukrytych
SDG DISTRIBUTION z siedzibą pod adresem : 114 Avenue des Vanniers - 40150 SOORTS-HOSSEGOR gwarantuje zgodność towaru z umową, umożliwiając kupującemu złożenie wniosku w ramach prawnej gwarancji zgodności przewidzianej w art. L. 217-4 i nast. Kodeksu Konsumenckiego lub rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w rozumieniu art. 1641 i nast. Kodeksu Cywilnego.
W przypadku realizacji prawnej gwarancji zgodności określa się, że :
-
Kupujący ma 2 lata od dostarczenia towaru na podjęcie działań ;
-
Kupujący może wybrać pomiędzy naprawą lub wymianą towaru, z zastrzeżeniem warunków kosztowych przewidzianych w artykule L. 217-17 Kodeksu konsumenckiego ;
-
Kupujący jest zwolniony z obowiązku udowodnienia istnienia niezgodności towaru w ciągu 6 miesięcy od daty dostawy.
Ponadto przypomina się, że :
-
Od dnia 18 marca 2016 roku okres ten został wydłużony do 24 miesięcy, za wyjątkiem towarów używanych ;
-
Prawna gwarancja zgodności obowiązuje niezależnie od gwarancji handlowej opisanej poniżej ;
-
Kupujący może skorzystać także z gwarancji na wady ukryte rzeczy sprzedanej w rozumieniu art. 1641 Kodeksu Cywilnego. W takim przypadku może on dokonać wyboru pomiędzy rezygnacją ze sprzedaży lub obniżeniem ceny zgodnie z art. 1644 Kodeksu Cywilnego.
15.2 - Gwarancja handlowa
Sprzedawane produkty objęte są także gwarancją handlową, która zapewnia ich zgodność z umową i zapewnia zwrot ceny zakupu, wymianę lub naprawę towaru.
Niniejsza gwarancja nie obejmuje wad wynikających z nieprawidłowego lub nieprawidłowego użytkowania, ani powstałych z przyczyn niezwiązanych z nieodłącznymi właściwościami produktów.
Powyższe postanowienia nie wyłączają stosowania gwarancji prawnej zgodności z art. L. 217-4 Kodeksu konsumenckiego oraz gwarancji za wady rzeczy sprzedanej zgodnie z art. 1641 i nast. Kodeksu cywilnego.
Kupujący zostaje poinformowany, że sprzedający nie jest producentem wszystkich prezentowanych produktów w rozumieniu ustawy nr 98-389 z dnia 19 maja 1998 r. dotyczącej odpowiedzialności za produkty wadliwe.
Artykuł 16 – Prawo do odstąpienia od umowy
Przed zawarciem umowy profesjonalny sprzedawca musi poinformować kupującego o procedurach korzystania z prawa do odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku :
-
Umowy o świadczenie usług, których realizacja rozpoczęła się za zgodą kupującego przed upływem okresu odstąpienia od umowy ;
-
Umowy dotyczące towarów lub usług, których cena zależy od stóp procentowych rynku finansowego ;
-
Umowy dotyczące towarów sporządzane na zamówienie kupującego lub wyraźnie spersonalizowane ;
-
Umowy dotyczące towarów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone, mogą ulec zepsuciu lub szybko wygasnąć; kasety wideo, płyty CD, DVD, jeśli zostały otwarte przez kupującego ;
-
Prasa (gazety, periodyki lub czasopisma).
Zgodnie z postanowieniami Kodeksu konsumenckiego kupujący ma 14 dni roboczych od daty dostarczenia zamówienia na zwrot towaru, który mu nie odpowiada i zażądanie wymiany lub zwrotu pieniędzy bez kar, z wyjątkiem kosztów zwrotu, które pozostają po stronie kupującego.
Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w idealnym stanie w ciągu 14 dni od powiadomienia sprzedawcy o decyzji kupującego o odstąpieniu od umowy.
Zwroty muszą być dokonane w oryginalnym stanie i kompletne (opakowanie, akcesoria, instrukcje itp.) umożliwiające ich remarketing w nowym stanie, wraz z fakturą zakupu.
Produkty uszkodzone, zabrudzone lub niekompletne nie będą zwracane.
Prawo do odstąpienia od umowy należy wykonać za pośrednictwem platformy Coliback. Kupujący musi zarejestrować swoją prośbę o zwrot na platformie Coliback, gdzie będzie mógł wygenerować etykietę zwrotną i postępować zgodnie z instrukcjami zwrotu.
W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy w powyższym terminie, zwracana jest cena zakupionego(-ych) produktu(ów) oraz koszty dostawy.
Koszty zwrotu pokrywa kupujący.
Wymiana (w zależności od dostępności) lub zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania przez sprzedawcę produktów zwróconych przez kupującego za pośrednictwem Coliback i na warunkach określonych powyżej.
Artykuł 17 – Siła wyższa
Wszelkie okoliczności niezależne od stron uniemożliwiające normalne wykonywanie ich obowiązków uważa się za podstawę zwolnienia i skutkują zawieszeniem zobowiązań stron.
Strona powołująca się na przypadek siły wyższej ma obowiązek niezwłocznie poinformować drugą stronę o zaistnieniu zdarzenia, jak również o jego zaniku.
Wszelkie nieodparte fakty lub okoliczności, zewnętrzne w stosunku do stron, nieprzewidywalne, nieuniknione, niezależne od woli stron i których nie można uniknąć pomimo wszelkich rozsądnie możliwych wysiłków, zostaną uznane za siłę wyższą. Za przypadki siły wyższej uważa się wyraźnie następujące przypadki, oprócz tych zwykle uznawanych w orzecznictwie francuskich sądów i trybunałów :
-
Blokowanie środków transportu lub dostaw ;
-
Trzęsienia ziemi ;
-
Pożary ;
-
Burze ;
-
Powodzie ;
-
Błyskawica ;
-
Wyłączenie sieci telekomunikacyjnych lub trudności charakterystyczne dla sieci telekomunikacyjnych zewnętrznych wobec klientów.
Strony spotkają się, aby zbadać skutki zdarzenia i uzgodnić warunki, na jakich zostanie wznowiona realizacja umowy. Jeżeli zdarzenie siły wyższej trwa dłużej niż trzy miesiące, niniejsze ogólne warunki mogą zostać wypowiedziane przez stronę poszkodowaną.
Artykuł 18 – Własność intelektualna
Zawartość strony internetowej (dokumenty techniczne, rysunki, zdjęcia, obrazy, logo, teksty, filmy, grafiki itp.) pozostaje wyłączną własnością sprzedawcy, który jest wyłącznym właścicielem praw własności intelektualnej związanych z tą treścią, w tym m.in. praw autorskich, praw do znaków towarowych, praw do baz danych, a także praw do projektów i modeli.
Kupujący zobowiązują się do niewykorzystywania zawartości tej witryny w celach komercyjnych lub niekomercyjnych.
Wszelkie powielanie, całkowite lub częściowe, jest surowo zabronione i może stanowić przestępstwo podrabiania.
Artykuł 19 – Technologia informacyjna i wolności
Podane przez kupującego dane osobowe są niezbędne do realizacji zamówienia i przygotowania faktur.
Dane te mogą być przekazywane partnerom sprzedawcy zajmującym się realizacją, przetwarzaniem, zarządzaniem i płatnością zamówień.
Przetwarzanie informacji zebranych w serwisie radline-boards.com zostało zgłoszone do CNIL.
Kupujący ma prawo dostępu, modyfikacji, sprostowania, sprzeciwu, przenoszenia, ograniczenia i usunięcia dotyczących go informacji. Z prawa tego można skorzystać na zasadach określonych w serwisie radline-boards.com.
Artykuł 20 – Częściowy brak walidacji
Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków zostanie uznane za nieważne lub uznane za nieważne na mocy ustawy, rozporządzenia lub prawomocnego orzeczenia właściwego sądu, pozostałe postanowienia zachowują ważność i zastosowanie.
Artykuł 21 – Brak zrzeczenia się
Fakt, że jedna ze stron nie wykorzystuje naruszenia przez drugą stronę któregokolwiek z obowiązków wynikających z niniejszych ogólnych warunków, nie może być interpretowany jako zrzeczenie się przedmiotowego zobowiązania na przyszłość.
Artykuł 22 – Tytuł
W przypadku trudności w interpretacji któregokolwiek z tytułów znajdujących się na początku klauzuli i któregokolwiek z samych klauzul, tytuły zostaną uznane za nieistniejące.
Artykuł 23 – Język umowy
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży zostały napisane w języku francuskim. W przypadku tłumaczenia na jeden lub więcej języków obcych, w przypadku sporu autentyczny będzie wyłącznie tekst w języku francuskim.
Artykuł 24 – Mediacja
Kupujący może w przypadku sporu skorzystać z konwencjonalnej mediacji, w szczególności Komisji ds. Mediacji Konsumenckiej lub istniejących sektorowych organów mediacyjnych, lub z dowolnej alternatywnej metody rozwiązywania sporów (np. pojednania).
Artykuł 25 – Prawo właściwe
Niniejsze ogólne warunki podlegają prawu francuskiemu, z wyłączeniem postanowień Konwencji Wiedeńskiej. Zasada ta dotyczy zarówno przepisów materialnych, jak i formalnych. W przypadku sporu lub reklamacji kupujący musi najpierw skontaktować się ze sprzedawcą, aby spróbować znaleźć polubowne rozwiązanie.