Praktyka podobna do snowboardingu, gdzie celem jest wykonywanie kontrolowanych ślizgów przy użyciu rękawic slide'owych lub na stojąco. W przeciwieństwie do jazdy downhill, kąty trucków są podobne, co zapewnia dobrą dźwignię do inicjowania ślizgów lub "slides".
Podobnie jak w przypadku jazdy downhill, początkującym zaleca się kontakt z lokalnymi stowarzyszeniami lub grupami riderów w ich okolicy.
ZAWSZE NOŚ KASK I SPRZĘT OCHRONNY!
Wybierz swoją deskę
Wybierz swoją deskę w zależności od przeznaczenia. Poniżej znajdziesz szczegółowy przegląd różnych typów desek polecanych do freeride'u.
Deska z kicktailem lub podwójnym kicktailem
Wszechstronna deska, która dzięki kicktailowi umożliwia wykonywanie trików, ale nadaje się również do jazdy downhill, ponieważ zazwyczaj ma długość od 34 do 38 cali.
Symetryczna deska z lub bez dropu
Deska, która stawia na stabilność, z zazwyczaj dużym rozstawem kół, co zwiększa promień skrętu. Bardziej stabilna deska, ale mniej zwrotna w zakrętach. Deska z dropem ogranicza ruchy stóp i obniża środek ciężkości, zapewniając większą stabilność kosztem manewrowości.
Deska typu fuselage bez kicktaila
Wszystkie dodatkowe funkcje zostały usunięte, aby skupić się wyłącznie na prędkości i komforcie. Minimalistyczna i sztywna deska, idealna do zakrętów w ślizgach. Akcesoria, takie jak torque block lub footstopy, są często dodawane w celu personalizacji deski. Prosta i skuteczna.
Wybierz swoje trucki
Trucki RKP
Trucki RKP
Szerokość w dużej mierze zależy od szerokości deski, ale możesz rozważyć trucki o szerokości od 140 mm do 180 mm. Mniejsze trucki zapewniają lepszą zwrotność podczas skrętów, ale są mniej stabilne przy ślizgach, podczas gdy większe trucki oferują odwrotne właściwości. Jeśli chodzi o kąty trucków, 45° dla każdego trucka zapewni wszechstronny i stabilny setup, natomiast podzielony kąt (różne kąty dla przednich i tylnych trucków) zwiększy stabilność kosztem wszechstronności (np. przy switch).
Ułatwia odrywanie koła od nawierzchni, z średnicą między 65 mm a 75 mm oraz twardością od 75a do 86a. Twardsze koło ma zazwyczaj mniejszą przyczepność w porównaniu do miększego koła.
Koła z kwadratowymi krawędziami również mogą być używane, ponieważ oferują większą przyczepność, ale trudniej jest zainicjować ślizg, co sprawia, że są bardziej odpowiednie dla zaawansowanych użytkowników.