Bushings

Co to jest "bushing"?

Bushingi, znajdujące się parami na truckach (łącznie 4 dla 2 trucków), umożliwiają płynne i progresywne skręty. Bez nich trucki byłyby jedynie metalowymi częściami trącymi o siebie, co groziłoby uszkodzeniami i brakiem komfortu. Kompresja i odbicie bushingów definiują wydajność trucków.

Dlaczego warto wymienić bushingi w truckach? 

Bushingi to części eksploatacyjne. W zależności od tego, jak często i w jaki sposób używasz swojej deski, mogą się zużywać, tracąc swoją responsywność lub twardość.

Formuła, kształt i twardość bushingów to kluczowe czynniki, które nadają truckom, a co za tym idzie desce, zupełnie inne odczucie podczas jazdy.

 

Eksperymentowanie z różnymi konfiguracjami bushingów jest kluczem do znalezienia idealnego dopasowania, a ten przewodnik pomoże Ci dokonać właściwego wyboru. 


Kształty bushingów

Każdy kształt bushingów ma swoje specyficzne cechy, które nadają truckom różne właściwości podczas jazdy.

STOŻKI

Stożek jest zaprojektowany do skrętów, z szerszą podstawą niż górna część bushingu, co ogranicza jego kompresję.

Klasyczny kształt, wybierany do trucków, które są bardzo responsywne i łatwo skręcają, ale są mniej stabilne przy dużych prędkościach.

Kombinacja stożek + stożek zapewnia ekstremalną zwrotność i dużą responsywność.
Kombinacja stożek + beczka (zapewnia stabilność trucków, jednocześnie oferując przyzwoitą zdolność do skręcania, i jest często domyślnym ustawieniem dla niektórych popularnych marek trucków.

BECZKA

Beczka to najbardziej wszechstronny kształt. Jej forma ogranicza kompresję, co sprawia, że jest bardziej stabilna i szybciej wraca do swojej pierwotnej pozycji niż stożek.

W efekcie otrzymujemy niezwykle wszechstronny bushing, który jest zarówno stabilny, jak i responsywny.

PLUGGED IN

W zależności od trucków, między dwoma bushingami może występować luka, czyli niewykorzystana przestrzeń na hangerze. Niektóre marki oferują bushing z wydłużonym wewnętrznym pierścieniem, który wypełnia tę lukę.

To zwiększa stabilność, ponieważ bushing staje się trudniejszy do skompresowania, ograniczony teraz przez hanger trucka.

TALL BUSHING (stożki, beczki itp.)

Są to te same kształty, ale w większym rozmiarze. Niektóre trucki, szczególnie używane w zjazdach longboardowych, są kompatybilne z bushingami w rozmiarze "tall". Większa ilość materiału zapewnia większy powrót do pozycji wyjściowej oraz większą stabilność.

Trucki wymagające wysokich bushingów ("tall") są oznaczone na naszej stronie internetowej.

SPECJALNE GUMKI

Istnieją również inne kształty gumek, które oferują różne charakterystyki działania.

Na przykład keg (beczkowaty kształt gumki) został zaprojektowany, aby zapewnić większy opór przy kompresji oraz maksymalny odrzut i powrót do pierwotnego kształtu.

Eliminator znacznie ogranicza zdolność skrętu trucków, koncentrując się na maksymalnej stabilności.

Fatcone został zaprojektowany dla tych, którzy poszukują maksymalnej stabilności przy wysokich prędkościach, zachowując jednocześnie doskonałą zwrotność.

Chubby oferuje zarówno zwrotność, jak i dużą stabilność, dzięki swojej górnej części, która dobrze dopasowuje się do hangerów. Może być używany z niższą twardością niż zwykle.


Formuły Gumek

Marki, które oferujemy, rozumieją znaczenie gumek i opracowały różne formuły, aby zapewnić różne charakterystyki działania.

VENOM

SHR: Super High Rebound

SHR firmy Venom został zaprojektowany, aby zwiększyć responsywność trucków, zapewniając maksymalny odrzut. W trakcie przejścia między skrętem w prawo a w lewo gumka szybko wraca do centrum, zanim ulegnie kompresji po drugiej stronie.

HPF: High Performance Formula

Formuła HPF oferuje bardziej stopniową kompresję bez znacznego odrzutu, co pozwala na bardziej precyzyjne i progresywne skręty.

RIPTIDE

APS / ANIMATED POLYMER SYSTEM

APS oferuje wysoki odrzut i bardziej natychmiastowy zwrot energii. Zapewnia również doskonałą kontrolę i o 10–15% większy zakres nachylenia w porównaniu do gumek o tej samej twardości innych marek. Ta gumka ma silny odrzut i znaczące nachylenie, co czyni ją bardzo stabilną i wybaczającą błędy.

WFB / WORLD FASTEST BUSHING

Ta formuła zawiera unikalny środek smarujący, który nie wiąże się z poliuretanem, dlatego na powierzchni często można zauważyć biały osad. Zmniejsza tarcie gumki, co pozwala na szybsze przejścia i głębsze nachylenie niż APS. WFB umożliwia o 15–20% większy zakres nachylenia w porównaniu do gumek o tej samej twardości innych marek. WFB oferuje również mniejszy odrzut niż APS i jest przeznaczony dla riderów, którzy preferują bardzo płynne reakcje.

KRANK

KranK to formuła o najwyższym odrzucie opracowana specjalnie tak, aby zmieniała się pod wpływem nacisku podczas dokręcania. Jej efektywny zakres kontroli rozciąga się od bardzo luźnych ustawień dla najbardziej swobodnego odczucia po dwa pełne obroty dla najbardziej napiętego odczucia. KranK obraca się tyle samo lub mniej niż gumki o tej samej twardości innych marek.

ORANGATANG

Nipples

Gumki Orangatang Nipples zostały zaprojektowane z myślą o wysokim odrzucie energii i maksymalnym nachyleniu. Dzięki unikalnej formule poliuretanowej oferują doskonałe połączenie stabilności i reaktywności. Gumki Nipples zapewniają płynne i kontrolowane skręty, idealne dla riderów szukających głębokich skrętów bez utraty precyzji. Dostępne w różnych twardościach, odpowiadają na różne style jazdy, od carvingu i cruisingu po wyścigi zjazdowe.

Knuckles

Gumki Orangatang Knuckles zostały stworzone z myślą o ekstremalnym odrzucie i stabilności, co czyni je idealnymi do szybkiej jazdy i zjazdów. Ich unikalny kształt zapewnia większy opór przy kompresji, dzięki czemu trucki pozostają stabilne przy dużych prędkościach, jednocześnie umożliwiając płynne przejścia podczas skręcania. Gumki Knuckles są dostępne w różnych poziomach twardości, co pozwala riderom dostosować ustawienie, aby osiągnąć idealną równowagę między kontrolą a manewrowością.


Twardość Gumek

Teraz, gdy masz odpowiedni kształt i formułę, nadszedł czas, aby wybrać twardość swoich gumek.

Twardość

Twardość gumek, wraz z ich formułą, daje zupełnie inne odczucie podczas jazdy na desce. Generalnie im twardsza gumka, tym trudniej jest skręcać, i odwrotnie. Twardość jest oznaczana podobnie jak w przypadku kół, liczbą zakończoną literą „a” (np. 80a, 86a itp.).

 

Tips

„Woo, okej, chcę jechać super szybko, więc wezmę najtwardsze gumki!!!?”

„Nie, bardzo twarda gumka nie sprawi, że pojedziesz szybciej ani nie zapobiegnie wibracjom – wręcz przeciwnie. Jednak gumka dopasowana do Twojej wagi i odpowiednio dokręcona pozwoli Ci pewniej rozwijać prędkość podczas szybszej jazdy.”

Tutaj znajdziesz różne przewodniki po twardości bushingów w zależności od marek, formuł i wagi ridera.

Venom wheels bushings chart
Riptide bushing chart
Orangatang charts

Nie możemy odnaleźć pasujących produktów do zaznaczenia.
RADLINE - © - SKATE AS YOU ARE