Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Geheel
Deze algemene voorwaarden geven uitdrukking aan het geheel van de verplichtingen van de partijen. In die zin wordt de koper geacht ze zonder voorbehoud te aanvaarden zodra hij zijn bestelling valideert.
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, in het bijzonder deze die van toepassing zijn op verkoop in winkels of via andere distributie- en marketingkanalen.
Ze zijn toegankelijk op de website radline-boards.com en prevaleren, indien van toepassing, boven elke andere versie of elk ander tegenstrijdig document.
De verkoper en de koper komen overeen dat deze algemene voorwaarden uitsluitend hun contractuele relatie beheersen. De verkoper behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. Elke wijziging zal van toepassing zijn zodra deze op de website wordt geplaatst.
In het geval dat een bepaling van deze algemene voorwaarden stilzwijgend is, wordt deze geacht te zijn beheerst door de praktijken die van kracht zijn in de sector van de verkoop op afstand, waarvan de bedrijven hun hoofdkantoor in Frankrijk hebben.
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn geldig vanaf de datum van publicatie en tot hun wijziging of vervanging.
Artikel 2 – Inhoud
Het doel van deze algemene voorwaarden is het definiëren van de rechten en plichten van partijen in het kader van de online verkoop van goederen die door de verkoper aan de koper worden aangeboden, vanaf de website radline-boards.com.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op aankopen gedaan door kopers gevestigd in Frankrijk en in de landen van de Europese Unie, met leveringen uitsluitend op het grondgebied van de Europese Unie. Voor alle leveringen buiten de Europese Unie worden de prijzen uitgedrukt exclusief belastingen en verbindt de klant zich ertoe alle belastingen en eventuele douanerechten te betalen die door het land van levering zouden kunnen worden toegepast. Deze kosten kunnen door de vervoerder worden opgevraagd.
De producten waarop deze algemene verkoopvoorwaarden betrekking hebben zijn: longboards en surfskates (complete boards, single boards, trucks, wielen, lagers, grip, bushings en pivot cups, accessoires), beschermingen en accessoires (helmen, handschoenen, beschermingspakketten, GoPro, gereedschap, andere accessoires, knie- en elleboogbeschermers, textiel).
De koper verklaart kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden en deze te aanvaarden alvorens zijn bestelling te valideren. Als zodanig zijn zij tegen haar afdwingbaar overeenkomstig de bepalingen van artikel 1119 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 3 – Precontractuele informatie
3.1 - Communicatie van informatie
De koper erkent voorafgaand aan het plaatsen van zijn bestelling en het sluiten van het contract op een leesbare en begrijpelijke wijze op de hoogte te zijn gesteld van deze algemene verkoopvoorwaarden en van alle informatie opgesomd in artikel L. 221-5 van het Consumentenwetboek.
3.2 - Informatie doorgegeven aan de koper
De volgende informatie wordt op duidelijke en begrijpelijke wijze aan de koper doorgegeven :
-
De essentiële kenmerken van het goed of de dienst ;
-
De prijs van het goed of de dienst ;
-
De wijze van berekening van de prijs en, indien van toepassing, eventuele extra transport-, bezorg- of portokosten en alle overige eventuele kosten ;
-
Alle bijkomende transport-, bezorg- of portokosten en alle overige eventuele kosten ;
-
Bij gebreke van onmiddellijke uitvoering van het contract, de datum of uiterste termijn waarbinnen de dienstverlener zich ertoe verbindt de goederen te leveren of de dienst uit te voeren, ongeacht de prijs ervan ;
-
Informatie met betrekking tot de identiteit van de dienstverlener, zijn post-, telefoon- en elektronische contactgegevens, evenals zijn activiteiten ;
-
Informatie met betrekking tot wettelijke garanties, de functionaliteiten van digitale inhoud en, indien van toepassing, de interoperabiliteit ervan, evenals de voorwaarden voor de implementatie van garanties en andere contractuele voorwaarden.
3.3 - Aanvullende informatie meegedeeld door de verkoper
De verkoper verstrekt de koper tevens de volgende informatie :
-
Zijn naam of bedrijfsnaam, het geografische adres van zijn vestiging en, indien verschillend, dat van de hoofdzetel, zijn telefoonnummer en zijn e-mailadres ;
-
De betalingsvoorwaarden, levering en uitvoering van de overeenkomst, alsmede de voorwaarden die de professional stelt voor de klachtenbehandeling ;
-
In geval van verkoop zijn het bestaan en de uitoefeningsvoorwaarden van de wettelijke conformiteitsgarantie voorzien in de artikelen L. 217-1 en volgende van de Consumentenwet, van de garantie tegen verborgen gebreken voorzien in de artikelen 1641 en volgende. van het Burgerlijk Wetboek, evenals, indien van toepassing, de commerciële garantie en de after-sales service waarnaar respectievelijk wordt verwezen in de artikelen L. 217-15 en L. 217-17 van het Consumentenwetboek ;
-
De duur van het contract, wanneer het voor een bepaalde duur wordt gesloten, of de voorwaarden voor de beëindiging ervan in het geval van een contract van onbepaalde duur.
3.4 - Informatie met betrekking tot digitale inhoud
De verkoper geeft met betrekking tot digitale inhoud aan :
-
Elke relevante interoperabiliteit van deze inhoud met bepaalde hardware of software waarvan de professional op de hoogte is of redelijkerwijs op de hoogte zou moeten zijn.
Artikel 4 – De bestelling
De koper heeft de mogelijkheid om zijn bestelling online te plaatsen, vanuit de catalogus die beschikbaar is op de site, met behulp van het bestelformulier dat daar verschijnt, voor elk product, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden.
Indien een besteld product niet beschikbaar is, wordt de koper hiervan per e-mail op de hoogte gesteld.
Om de bestelling te valideren, moet de koper, door op de aangegeven plek te klikken, deze algemene verkoopvoorwaarden aanvaarden. Hij zal ook het afleveradres en de leveringsmethode moeten kiezen en uiteindelijk de betalingsmethode moeten valideren.
De verkoop wordt als definitief beschouwd wanneer :
-
De koper ontvangt een e-mail ter bevestiging van de aanvaarding van zijn bestelling door de verkoper ;
-
De volledige prijs van de bestelling is door de verkoper geïnd.
Elke bestelling houdt aanvaarding in van de prijzen en beschrijvingen van de producten die te koop zijn. Elk geschil op dit punt zal plaatsvinden in het kader van een eventuele omruiling en de hieronder vermelde garanties.
In bepaalde gevallen, waaronder niet-betaling, onjuist adres of andere problemen op de rekening van de koper, behoudt de verkoper zich het recht voor om de bestelling van de koper te blokkeren totdat het probleem is opgelost.
De annulering van de bestelling voor dit product en de eventuele terugbetaling ervan zullen dan plaatsvinden. De rest van de bestelling blijft vast en definitief.
Voor vragen met betrekking tot het volgen van een bestelling kan de koper contact opnemen met de klantenservice op het volgende adres : contact@radlineboards.com.
Artikel 5 – Elektronische handtekening
De online verstrekking van het bankkaartnummer van de koper en de definitieve validatie van de bestelling vormen het bewijs van de instemming van de koper, met name :
-
Betaalbaarheid van de op grond van de bestelling verschuldigde bedragen ;
-
Ondertekening en uitdrukkelijke aanvaarding van alle uitgevoerde handelingen.
In geval van frauduleus gebruik van de bankkaart wordt de koper verzocht, zodra hij dit gebruik opmerkt, onmiddellijk contact op te nemen met de klantenservice op het volgende adres: contact@radlineboards.com.
Artikel 6 – Orderbevestiging
De validatie van een bestelling door de Klant houdt de definitieve aanvaarding van het verkoopcontract in, behalve in de gevallen waarin de algemene verkoopvoorwaarden voorzien.
Het bestelproces (dubbelklikken) en de authenticatie van de klant valideren het verkoopcontract. SDG DISTRIBUTION bevestigt de bestelling per e-mail.
De Klant kan de details van zijn bestelling bekijken in het gedeelte “Mijn bestellingen”. SDG DISTRIBUTION behoudt zich het recht voor om elke bestelling te annuleren in geval van een geschil met de Klant.
De door de Klant verstrekte informatie (in het bijzonder het e-mailadres en de contactgegevens van de ontvanger) valt onder zijn verantwoordelijkheid. SDG DISTRIBUTION is niet verantwoordelijk voor fouten in deze informatie, en elke levering op het aangegeven adres wordt als conform beschouwd.
In geval van herverzending ten gevolge van een fout van de Klant, zullen de kosten aan laatstgenoemde worden gefactureerd.
Indien een RADLINE-product niet op voorraad is, wordt de Klant hiervan per e-mail op de hoogte gesteld en wordt de bestelling van het product geannuleerd. De rest van de bestelling blijft geldig. Indien voor dit product al betaald is, wordt dit gerestitueerd; anders wordt het product niet in rekening gebracht.
Artikel 7 – Bewijs van de transactie
Geautomatiseerde gegevens, bewaard in de computersystemen van de verkoper onder redelijke veiligheidsomstandigheden, zullen worden beschouwd als bewijs van communicatie, bestellingen en betalingen tussen de partijen.
De archivering van inkooporders en facturen gebeurt op een betrouwbare en duurzame drager, zodat ze indien nodig als bewijs kunnen worden gereproduceerd.
Artikel 8 – Productinformatie
De producten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, zijn de producten die op de website van de verkoper staan en die zijn aangegeven als verkocht en verzonden door de verkoper. Ze worden aangeboden zolang de voorraad strekt.
De producten worden met de grootst mogelijke nauwkeurigheid beschreven en gepresenteerd. Mochten er in deze presentatie echter fouten of onvolledigheden voorkomen, dan kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld.
De foto's van de producten zijn niet contractueel en hebben slechts een indicatieve waarde.
Artikel 9 – Prijs
De verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, maar verbindt zich ertoe de prijzen toe te passen die van kracht zijn op het moment van de bestelling, onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten op die datum.
Prijzen zijn aangegeven in euro's en kunnen veranderen afhankelijk van wisselkoersschommelingen, vooral voor leveringen buiten de eurozone. Ze omvatten niet de leveringskosten, die extra worden gefactureerd en aangegeven vóór de validatie van de bestelling. Voor leveringen buiten de Europese Unie kunnen extra belastingen en douanerechten van toepassing zijn, en deze kosten zijn, indien van toepassing, de verantwoordelijkheid van de klant.
De prijzen houden rekening met de BTW die van toepassing is op de dag van de bestelling. Bij wijziging van het geldende BTW-tarief wordt dit automatisch doorberekend in de prijs van de producten in de webwinkel. Voor leveringen buiten de EU kan de klant onderworpen zijn aan lokale belastingen, die niet in de verkoopprijs zijn inbegrepen.
Bij bestelling is betaling van de gehele prijs vereist. De gestorte bedragen kunnen op geen enkel moment als deposito's of deposito's worden beschouwd.
Als er nieuwe belastingen of bijdragen, zoals milieubelastingen, worden gecreëerd of gewijzigd (naar boven of naar beneden), kunnen deze veranderingen worden weerspiegeld in de verkoopprijs van de producten.
-
De prijs is betaalbaar na validatie van de bestelling, volgens de volgende voorwaarden :
-
Met een online bankkaart (Carte Bleue, VISA, Mastercard, American Express, Bancontact) ;
-
Via PayPal.
Artikel 10 – Betaalwijze
Het plaatsen van de bestelling impliceert een betalingsverplichting, wat betekent dat de koper het bedrag van zijn bestelling moet betalen op het moment van validatie.
Om zijn bestelling te betalen beschikt de koper over verschillende betaalmethoden die door de verkoper worden aangeboden en op de website worden vermeld, met name :
-
Met een online bankkaart (Carte Bleue, VISA, Mastercard, American Express, Bancontact) ;
-
Via PayPal.
De koper garandeert aan de verkoper dat hij over de nodige autorisaties beschikt om de door hem gekozen betalingsmethode te gebruiken bij het valideren van het bestelformulier.
De verkoper behoudt zich het recht voor om de verwerking en levering van de bestelling op te schorten in geval van weigering van de autorisatie voor betaling per creditcard van de bevoegde organisaties, of in geval van niet-betaling. Daarnaast kan de verkoper een levering of bestelling weigeren als de koper een eerdere bestelling geheel of gedeeltelijk niet heeft betaald, of als er sprake is van een betalingsgeschil.
Om fraude te voorkomen heeft de verkoper een orderverificatieprocedure ingevoerd om ervoor te zorgen dat niemand de bankgegevens van een derde partij gebruikt zonder hun toestemming. In dit kader kan de koper gevraagd worden om per e-mail een kopie van een identiteitsbewijs en een bewijs van adres mee te sturen. De bestelling wordt pas gevalideerd na ontvangst en verificatie van deze onderdelen door de verkoper.
Door de koper gedane betalingen zijn pas definitief na daadwerkelijke inning van de door de verkoper verschuldigde bedragen.
Artikel 11 – Beschikbaarheid producten – Vergoeding – Ontbinding
Behalve in gevallen van overmacht of tijdens periodes waarin de online winkel gesloten is, wat duidelijk zal worden aangegeven op de startpagina van de site, zijn de verzendtijden, zolang de voorraad strekt, de hieronder aangegeven. De verzendtijden lopen vanaf de datum waarop de bestelling is geregistreerd, zoals aangegeven in de bevestigingsmail van de bestelling.
Levertijden variëren afhankelijk van de geografische locatie van de koper :
-
Europees Frankrijk : Levering binnen 24 tot 72 uur, vanaf de dag na validatie van de bestelling.
-
Europese Unie : Levering binnen 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van het land.
-
Buiten de EU : Levering binnen 6 tot 12 werkdagen, afhankelijk van de locatie van de koper.
Bij niet-naleving van de overeengekomen leveringsdatum of -termijn moet de koper, alvorens de overeenkomst te ontbinden, de verkoper opdracht geven de uitvoering ervan binnen een redelijke aanvullende termijn uit te voeren. Bij gebreke van uitvoering binnen deze nieuwe termijn kan de koper het contract vrijelijk ontbinden.
De koper moet deze formaliteiten vervullen per aangetekende brief met ontvangstbevestiging of op een andere manier geschreven op een duurzame drager.
Het contract wordt als ontbonden beschouwd na ontvangst door de verkoper van de brief of het schrijven waarin hem op de hoogte wordt gesteld van dit besluit, tenzij de professional intussen hieraan heeft voldaan.
De koper kan de overeenkomst echter onmiddellijk beëindigen indien de leveringsdatum of -tijd voor hem een essentiële voorwaarde van de overeenkomst vormt.
In dit geval is de verkoper, in geval van ontbinding van het contract, verplicht om alle betaalde bedragen aan de koper terug te betalen, uiterlijk binnen 14 dagen na de datum waarop het contract werd ontbonden.
In overeenstemming met artikel L. 242-4 van het Consumentenwetboek worden deze automatisch verhoogd als de professional de door de consument betaalde bedragen niet heeft terugbetaald :
-
De wettelijke rente als de terugbetaling uiterlijk 10 dagen na het verstrijken van de hierboven genoemde termijn van 14 dagen plaatsvindt ;
-
5% als de vertraging tussen 10 en 20 dagen bedraagt ;
-
10% als de vertraging tussen 20 en 30 dagen bedraagt ;
-
20% als de vertraging tussen 30 en 60 dagen bedraagt ;
-
Met 50% tussen 60 en 90 dagen ;
-
En vijf extra punten per nieuwe maand vertraging tot de prijs van het product en vervolgens de wettelijke rente.
Als het bestelde product niet beschikbaar is, wordt de koper zo snel mogelijk geïnformeerd en heeft hij de mogelijkheid om zijn bestelling te annuleren. De koper kan dan kiezen tussen twee opties :
-
Vraag terugbetaling van de betaalde bedragen binnen uiterlijk 10 dagen na betaling.
-
Vraag productruil aan.
Artikel 12 – Leveringsvoorwaarden
Levering wordt gedefinieerd als de overdracht van fysiek bezit of controle over het goed aan de consument. Dit gebeurt pas na bevestiging van de betaling door de bankorganisatie van de verkoper.
De bestelde producten worden op de volgende manieren geleverd: Door de door de klant gekozen vervoerder.
De producten worden geleverd op het adres dat de koper bij de bestelling heeft opgegeven. De koper is verantwoordelijk voor de juistheid van zijn adres. Als het pakket wordt geretourneerd vanwege een onjuist of onvolledig afleveradres, zijn de kosten voor herverzending voor rekening van de koper.
De koper kan op zijn verzoek een factuur naar het factuuradres laten sturen en niet naar het leveringsadres, door de daartoe voorziene optie op de bestelbon te valideren.
Indien de koper afwezig is op de dag van bezorging, zal de bezorger een visitekaartje in de brievenbus achterlaten, waarmee het pakket op de aangegeven locatie en op het aangegeven tijdstip kan worden opgehaald.
Indien op het moment van levering de originele verpakking beschadigd, gescheurd of geopend is, dient de koper vervolgens de staat van de artikelen te controleren. Als ze beschadigd zijn, moet de koper het pakket weigeren en een voorbehoud maken op de leveringsbon (pakket geweigerd omdat het open of beschadigd is).
De koper moet op de leveringsbon en in de vorm van een handgeschreven voorbehoud, vergezeld van zijn handtekening, elke anomalie met betrekking tot de levering aangeven (schade, ontbrekend product in vergelijking met de leveringsbon, beschadigde verpakking, kapotte producten, enz.).
Deze controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de koper, of een door hem gemachtigde persoon, de leveringsbon heeft ondertekend.
De koper moet vervolgens dit voorbehoud per aangetekende brief bevestigen aan de vervoerder, uiterlijk binnen de twee werkdagen na ontvangst van het/de artikel(en) en een kopie van deze brief per fax of gewone post naar de verkoper sturen op het adres dat vermeld staat in de wettelijke vermeldingen op de site.
Indien de producten geretourneerd moeten worden aan de verkoper, dient binnen 14 dagen na levering een retourverzoek te worden ingediend bij de verkoper. Na deze termijn worden geen klachten meer aanvaard. Geretourneerde producten moeten in originele staat zijn (intacte verpakking, accessoires, instructies, etc.).
Artikel 13 – Leveringsfouten
De koper moet elke klacht betreffende een leveringsfout en/of de non-conformiteit van de producten qua aard of kwaliteit, met betrekking tot de gegevens vermeld op de bestelbon, indienen op dezelfde dag van levering of uiterlijk de eerste werkdag die daarop volgt. Elke klacht die na deze termijn wordt ingediend, wordt afgewezen.
De claim kan, naar keuze van de koper, worden ingediend :
-
Telefoonnummer : 05 58 70 25 05 ;
-
E-mailadres : contact@radlineboards.com.
Elke claim die buiten de bovenstaande regels en termijnen wordt ingediend, kan niet in aanmerking worden genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de koper.
Na ontvangst van de klacht zal de verkoper aan het/de betreffende product(en) een omruilnummer toekennen en dit nummer per e-mail aan de koper doorgeven. Het omruilen van een product kan pas plaatsvinden nadat het omruilnummer is toegekend.
In geval van een leverings- of omwisselingsfout moet elk product dat moet worden geruild of terugbetaald, in zijn geheel en in de originele verpakking aan de verkoper worden teruggestuurd met behulp van de pakket-terug-applicatie, wat het retourproces naar het volgende adres vereenvoudigt: 114 rue des Vanniers - 40150 SOORTS-HOSSEGOR
De retourkosten zijn in dit geval voor rekening van de verkoper.
Artikel 14 – Overdracht van risico's
De eigendom van de producten gaat over op de koper zodra partijen overeenstemming hebben bereikt over het artikel en de prijs. Bijgevolg wordt de eigendomsoverdracht, evenals de risico's van verlies en bederf van de producten, uitgevoerd door de koper, na aanvaarding van de bestelbon door de verkoper.
De verkoper is verantwoordelijk voor de levering, die wordt toevertrouwd aan een vervoerder, naar keuze van de koper. Deze laatste moet dan het afleveradres doorgeven aan de vervoerder.
Levering wordt geacht te hebben plaatsgevonden bij aflevering van de door verkoper bestelde producten aan de vervoerder.
Onder deze voorwaarden kan de koper geen enkel beroep op garantie uitoefenen tegen de verkoper in geval van niet-levering van de vervoerde producten.
Artikel 15 – Productgarantie
15.1 - Wettelijke garantie op conformiteit en wettelijke garantie op verborgen gebreken
SDG DISTRIBUTION gevestigd te : 114 Avenue des Vanniers - 40150 SOORTS-HOSSEGOR garandeert de conformiteit van de goederen met het contract, waardoor de koper een verzoek kan indienen onder de wettelijke conformiteitsgarantie voorzien in de artikelen L. 217-4 en volgende van het Consumentenwetboek, of de garantie op gebreken aan het verkochte goed in de zin van de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.
In geval van implementatie van de wettelijke conformiteitsgarantie wordt bepaald dat :
-
De koper beschikt over een termijn van 2 jaar vanaf de levering van de goederen om actie te ondernemen ;
-
De koper kan kiezen tussen reparatie of vervanging van de goederen, met inachtneming van de kostenvoorwaarden voorzien in artikel L. 217-17 van de Consumentenwet ;
-
De koper is vrijgesteld van het bewijzen van het gebrek aan overeenstemming van de goederen gedurende een periode van 6 maanden na de levering.
Bovendien wordt eraan herinnerd dat :
-
Deze periode is sinds 18 maart 2016 verlengd tot 24 maanden, behalve voor tweedehands goederen ;
-
De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van de hieronder beschreven commerciële garantie ;
-
De koper kan eveneens de garantie tegen verborgen gebreken in het verkochte goed uitoefenen in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek. In dit geval kan hij kiezen tussen het annuleren van de verkoop of het verlagen van de prijs in overeenstemming met artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.
15.2 - Commerciële garantie
De verkochte producten worden eveneens gedekt door een commerciële garantie die hun conformiteit garandeert en terugbetaling van de aankoopprijs, vervanging of reparatie van de goederen biedt.
Deze garantie dekt geen gebreken die voortvloeien uit abnormaal of verkeerd gebruik, noch die veroorzaakt worden door oorzaken die geen verband houden met de intrinsieke eigenschappen van de producten.
De bovenstaande bepalingen sluiten de toepassing van de wettelijke conformiteitsgarantie van artikel L. 217-4 van het Consumentenwetboek en de garantie op gebreken van het verkochte artikel overeenkomstig de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek niet uit.
De koper wordt geïnformeerd dat de verkoper niet de producent is van alle aangeboden producten, in de zin van wet nr. 98-389 van 19 mei 1998 met betrekking tot de aansprakelijkheid voor producten met gebreken.
Artikel 16 – Herroepingsrecht
Voordat de overeenkomst wordt gesloten, moet de professionele verkoper de koper informeren over de procedures voor het uitoefenen van het herroepingsrecht.
Dit herroepingsrecht is uitgesloten voor :
-
Dienstenovereenkomsten waarvan de uitvoering, met instemming van de koper, is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn ;
-
Contracten voor goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van de tarieven op de financiële markt ;
-
Contracten voor goederen die op verzoek van de koper zijn gemaakt of duidelijk gepersonaliseerd zijn ;
-
Contracten voor goederen die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd of snel kunnen bederven of verlopen; videocassettes, cd's, dvd's indien deze door de koper zijn geopend ;
-
De pers (kranten, tijdschriften of tijdschriften).
In overeenstemming met de bepalingen van de Consumentenwet heeft de koper een periode van 14 werkdagen vanaf de leveringsdatum van zijn bestelling om elk artikel dat niet bij hem past te retourneren en een omruiling of terugbetaling aan te vragen zonder boete, met uitzondering van de retourkosten die de verantwoordelijkheid van de koper blijven.
De producten moeten in de originele verpakking en in perfecte staat worden geretourneerd binnen 14 dagen na kennisgeving aan de verkoper van de beslissing van de koper tot herroeping.
Terugzendingen moeten worden gedaan in de originele staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) zodat ze in nieuwe staat opnieuw op de markt kunnen worden gebracht, vergezeld van de aankoopfactuur.
Beschadigde, bevuilde of onvolledige producten worden niet geretourneerd.
Het herroepingsrecht moet worden uitgeoefend via het Coliback platform. De koper moet zijn retouraanvraag registreren op Coliback, waar hij zijn retouretiket kan genereren en de retourinstructies kan volgen.
Indien binnen de bovengenoemde termijn gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht, worden de prijs van het/de gekochte product(en) en de leveringskosten terugbetaald.
De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper.
De omruiling (afhankelijk van beschikbaarheid) of terugbetaling zal plaatsvinden binnen 14 dagen na ontvangst door de verkoper van de producten die door de koper zijn geretourneerd via Coliback en onder de hierboven beschreven voorwaarden.
Artikel 17 – Overmacht
Alle omstandigheden buiten de controle van de partijen die de normale uitvoering van hun verplichtingen verhinderen, worden beschouwd als oorzaken van vrijstelling en resulteren in de opschorting van de verplichtingen van de partijen.
De partij die een geval van overmacht inroept, moet de andere partij onmiddellijk op de hoogte stellen van het plaatsvinden van de gebeurtenis en van het verdwijnen ervan.
Alle onweerstaanbare feiten of omstandigheden, extern aan de partijen, onvoorzienbaar, onvermijdelijk, onafhankelijk van de wil van de partijen en die ondanks alle redelijkerwijs mogelijke inspanningen niet vermeden kunnen worden, zullen als overmacht worden beschouwd. De volgende gevallen worden uitdrukkelijk beschouwd als gevallen van overmacht, naast de gevallen die doorgaans worden vermeld in de jurisprudentie van Franse rechtbanken en tribunalen :
Blokkeren van transportmiddelen of bevoorrading ;
-
Aardbevingen ;
-
De branden ;
-
De stormen ;
-
Overstromingen ;
-
Bliksem ;
-
Het afsluiten van telecommunicatienetwerken of problemen die specifiek zijn voor telecommunicatienetwerken buiten klanten.
Partijen komen samen om de impact van de gebeurtenis te onderzoeken en overeenstemming te bereiken over de voorwaarden waaronder de uitvoering van de opdracht wordt hervat. Indien de overmachtssituatie langer dan drie maanden duurt, kunnen deze algemene voorwaarden door de benadeelde partij worden opgezegd.
Artikel 18 – Intellectuele eigendom
De inhoud van de website (technische documenten, tekeningen, foto's, afbeeldingen, logo's, teksten, video's, grafische afbeeldingen enz.) blijft het exclusieve eigendom van de verkoper, die de enige eigenaar is van de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot deze inhoud, met inbegrip van maar niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, evenals rechten op ontwerpen en modellen.
Kopers verbinden zich ertoe geen enkel gebruik te maken van de inhoud van deze site, voor commerciële of niet-commerciële doeleinden.
Elke reproductie, geheel of gedeeltelijk, is ten strengste verboden en kan een misdrijf van namaak vormen.
Artikel 19 – Informatietechnologie en vrijheden
De door de koper verstrekte persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor de verwerking van zijn bestelling en het opmaken van facturen.
Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan de partners van de verkoper die betrokken zijn bij de uitvoering, verwerking, beheer en betaling van bestellingen.
De verwerking van de informatie verzameld op de website radline-boards.com is aangegeven bij de CNIL.
De koper heeft recht op toegang, wijziging, rectificatie, verzet, overdraagbaarheid, beperking en verwijdering van informatie die op hem betrekking heeft. Dit recht kan worden uitgeoefend volgens de voorwaarden die zijn gedefinieerd op de website radline-boards.com.
Artikel 20 – Gedeeltelijke niet-validatie
Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden krachtens een wet, een verordening of een definitieve uitspraak van een bevoegde rechter nietig worden geacht of verklaard, blijven de overige bepalingen geldig en van toepassing.
Artikel 21 – Geen afstand doen
Het feit dat een van de partijen geen voordeel haalt uit een schending door de andere partij van één van de verplichtingen uit deze algemene voorwaarden, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstand van de betreffende verplichting voor de toekomst.
Artikel 22 – Titel
In geval van interpretatieproblemen tussen een van de titels die aan het begin van de clausules voorkomen en een van de clausules zelf, worden de titels als niet-bestaand beschouwd.
Artikel 23 – Taal van het contract
Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn geschreven in het Frans. In geval van vertaling in één of meerdere vreemde talen zal bij betwisting enkel de Franse tekst authentiek zijn.
Artikel 24 – Bemiddeling
De koper kan in geval van een geschil zijn toevlucht nemen tot conventionele bemiddeling, in het bijzonder tot de Consumentenbemiddelingscommissie of tot bestaande sectorale bemiddelingsorganen, of tot elke alternatieve methode voor geschillenbeslechting (verzoening).
Artikel 25 – Toepasselijk recht
Op deze algemene voorwaarden is het Franse recht van toepassing, met uitsluiting van de bepalingen van het Verdrag van Wenen. Deze regel geldt zowel voor materiële regels als voor formele regels. Bij betwisting of klacht dient de koper eerst contact op te nemen met de verkoper om te proberen tot een minnelijke oplossing te komen.