O practică similară cu snowboarding-ul, unde scopul este de a face viraje făcând alunecări controlate folosind mănuși de alunecare sau stând în picioare. Spre deosebire de coborârea la vale, truck-urile vor avea unghiuri similare, oferind o bună pârghie pentru a iniția alunecări sau „slide-uri”.
Așa cum se întâmplă și în coborârea la vale, începătorilor li se recomandă să se conecteze cu asociațiile locale sau grupurile de rideri din apropierea lor.
ÎNTOTDEAUNA POARTĂ CĂȘTI ȘI ECHIPAMENTE DE PROTECȚIE!
Alege-ți placa
Alege-ți placa în funcție de utilizarea dorită, iată o prezentare detaliată a diferitelor tipuri de plăci recomandate pentru freeride.
Placă cu kicktail sau double kicktail
O placă versatilă cu care poți face trucuri datorită kicktail-ului, dar și potrivită pentru coborâri, deoarece de obicei variază între 34 și 38”.
Placă simetrică cu sau fără drop
O placă care prioritizează stabilitatea, având de obicei o roată de bază mare, ceea ce crește raza de viraj. O placă mai stabilă, dar mai puțin agilă în viraje. O placă cu drop va limita mișcarea picioarelor și va scădea centrul de greutate pentru o stabilitate mai mare, în detrimentul manevrabilității.
Placă fuselaj fără kicktail
Toate caracteristicile speciale sunt eliminate, concentrându-se exclusiv pe viteză și confort. O placă minimalistă și rigidă, perfectă pentru a lua viraje în slide-uri. Accesorii precum un blocaj de torsiune sau footstops sunt adesea adăugate pentru a personaliza placa. Simplu și eficient.
Alege-ți truck-urile
Trucks RKP
Truck-uri RKP
Lățimea va depinde în mare măsură de lățimea plăcii, dar poți lua în considerare truck-uri între 140mm și 180mm. Truck-urile mai mici vor oferi o agilitate mai bună în viraje, dar vor fi mai puțin stabile la alunecări, în timp ce truck-urile mai mari oferă opusul. În ceea ce privește unghiurile truck-urilor, 45° pentru fiecare truck îți va oferi o configurare versatilă și stabilă, în timp ce un unghi împărțit (unghiuri diferite pentru truck-ul din față și cel din spate) va oferi o stabilitate mai mare în detrimentul versatilității (de exemplu, în switch).
Facilitează eliberarea roții de pe drum, cu un diametru între 65mm și 75mm și duritate între 75a și 86a. O roată mai tare tinde să aibă mai puțină aderență comparativ cu o roată mai moale.
Roțile cu margini pătrate pot fi folosite și ele, deoarece oferă mai multă aderență, dar sunt mai greu de inițiat în alunecare, făcându-le mai potrivite pentru riderii avansați.